Att arbeta med teknik och kunder, kan inte vara det lättaste.
Här kommer några godbitar från en mobiloperatörs vardag, efter detta kanske du får lite förståelse för varför det ibland är sådana jävla köer?!
Jag: Välkommen, du talar med XXX.
Kund: Men vadå, ni kan ju inte skicka mig till inkasso bara sådär, det är ju helt sjukt.
Jag: Jo, det kan vi. Iom att dina tre senaste fakturor är obetalda så blir det så. Vi måste få in våra pengar som du har förbrukat och du är bunden vid ett avtal med betalansvar.
Kund: Men nu är det ju ännu dyrare med alla deras avgifter!!? [skriker]
Jag: Välkommen, du tal...
Kund: Min sooooon har inget jobb!!! Hur kan ni låta honom bli kund hos er? Han kan inte betala för sig. Så fruktansvärt oansvariga ni är som låter ungdomar köpa era jävla tjänster.
Jag: Tyvärr är det inget jag kan göra åt, jag måste få tala med din son angående det här iom att det är han som är vår kund.
Kund: Det skiter jag i, min sooon kan inte betala och det kan inte jag heller!!!
Jag: Okej, men nu är det faktiskt så att han har utnyttjat tjänster som vi nu vill ha betalt för.
Kund: Min soooon har inga pengar *hehe* Fattar du trögt lilla vän, han kommer aldrig att betala något till er.
[tittar snabbt på kundprofil]
Jag: Okej, det var tråkigt att höra. Men han är bunden till ett avtal som han är betalningskyldig för. Och din son är lika gammal som mig så vi är knappast ungdomar längre när vi båda fyller 30 nästa ett år. Be honom att ringa oss så ska vi hjälpa honom att få ordning på det här.
Kund: Du är ju dum i huvudet!!
[Klick]
Kund: Ojojoj, nu har man fått vänta. Att ni aaalltid ska ha så långa kötider [+ en tre minuters utläggning]
Kön var ca 7 minuter för tillfället.
Jag: Jättetråkigt att höra att du har fått vänta, vad ka..[avbruten för ytterligare utläggning]
Efter sex minuters samtal... om... ingenting... förutom... kön...
Jag: Absolut, jag förstår dig. Vad kan jag hjälpa dig med nu när vi äääntligen har varandra på tråden?
Kund: Nää, jag ville bara kolla om min senaste faktura är betald.
Jag: Det är den.
Kund: Min CPtelefon fungar inte som jag fått av erat SKITFÖRETAG. Jag vill ha en ny, och det är NU!
Jag: Okej, tråkigt att höra. Vad är det för fel på telefonen?
Kund: Ja, jag fick den idag, men den har hängt sig, och jag vägrar ha en telefon som hänger sig!
Jag: Okej, vad ser du i displayen? Slår den igång alls?
Kund: Ja, den har stannat på en sida. Det står stoppa i SIMkort.
Jag: Har du gjort det?
Kund: Nej?!!
Jag: Prova sätt i SIMkortet så ska du se att det fungerar.
Kund: Säljaren lovade mig att jag inte skulle behöva ta ett nytt SIMkort, och jag har inte råd att köpa ett nytt ifrån er! (Jätte förbannad och höjer rösten)
Jag: Men använd ditt gamla SIMkort ifrån oss, (Ser att kund gjort förlängning på befintligt abonnemang)
Kund: Va?! Ska JAG behöva göra något för att fixa ER telefon?
Jag. Ja, men du måste ju själv sätta in SIMkortet, annars fungerar ju inte telefonen.
Kund: Äh förhelvete, jävla idiot brud (Slänger på luren)
Jag: (!?!?!?!)
Jag: Välkommen, du talar med XXX.
Kund: Men vadå, ni kan ju inte skicka mig till inkasso bara sådär, det är ju helt sjukt.
Jag: Jo, det kan vi. Iom att dina tre senaste fakturor är obetalda så blir det så. Vi måste få in våra pengar som du har förbrukat och du är bunden vid ett avtal med betalansvar.
Kund: Men nu är det ju ännu dyrare med alla deras avgifter!!? [skriker]
Jag: Välkommen, du tal...
Kund: Min sooooon har inget jobb!!! Hur kan ni låta honom bli kund hos er? Han kan inte betala för sig. Så fruktansvärt oansvariga ni är som låter ungdomar köpa era jävla tjänster.
Jag: Tyvärr är det inget jag kan göra åt, jag måste få tala med din son angående det här iom att det är han som är vår kund.
Kund: Det skiter jag i, min sooon kan inte betala och det kan inte jag heller!!!
Jag: Okej, men nu är det faktiskt så att han har utnyttjat tjänster som vi nu vill ha betalt för.
Kund: Min soooon har inga pengar *hehe* Fattar du trögt lilla vän, han kommer aldrig att betala något till er.
[tittar snabbt på kundprofil]
Jag: Okej, det var tråkigt att höra. Men han är bunden till ett avtal som han är betalningskyldig för. Och din son är lika gammal som mig så vi är knappast ungdomar längre när vi båda fyller 30 nästa ett år. Be honom att ringa oss så ska vi hjälpa honom att få ordning på det här.
Kund: Du är ju dum i huvudet!!
[Klick]
Kund: Ojojoj, nu har man fått vänta. Att ni aaalltid ska ha så långa kötider [+ en tre minuters utläggning]
Kön var ca 7 minuter för tillfället.
Jag: Jättetråkigt att höra att du har fått vänta, vad ka..[avbruten för ytterligare utläggning]
Efter sex minuters samtal... om... ingenting... förutom... kön...
Jag: Absolut, jag förstår dig. Vad kan jag hjälpa dig med nu när vi äääntligen har varandra på tråden?
Kund: Nää, jag ville bara kolla om min senaste faktura är betald.
Jag: Det är den.
Kund: Min CPtelefon fungar inte som jag fått av erat SKITFÖRETAG. Jag vill ha en ny, och det är NU!
Jag: Okej, tråkigt att höra. Vad är det för fel på telefonen?
Kund: Ja, jag fick den idag, men den har hängt sig, och jag vägrar ha en telefon som hänger sig!
Jag: Okej, vad ser du i displayen? Slår den igång alls?
Kund: Ja, den har stannat på en sida. Det står stoppa i SIMkort.
Jag: Har du gjort det?
Kund: Nej?!!
Jag: Prova sätt i SIMkortet så ska du se att det fungerar.
Kund: Säljaren lovade mig att jag inte skulle behöva ta ett nytt SIMkort, och jag har inte råd att köpa ett nytt ifrån er! (Jätte förbannad och höjer rösten)
Jag: Men använd ditt gamla SIMkort ifrån oss, (Ser att kund gjort förlängning på befintligt abonnemang)
Kund: Va?! Ska JAG behöva göra något för att fixa ER telefon?
Jag. Ja, men du måste ju själv sätta in SIMkortet, annars fungerar ju inte telefonen.
Kund: Äh förhelvete, jävla idiot brud (Slänger på luren)
Jag: (!?!?!?!)
Kommentarer
Trackback