Det är inte alltid så lätt att hjälpa en kund.

En ung kille som ringer till hem-pc supporten, dvs den support som man som kund har när man hyr/lånar en dator till sitt hem.

Problemet är att moderkortet var kasst och som en del kanske vet, så skickar inte hem-pc leverantörerna ut delar utan man plockar in datorn och sen åtgärdar man felet. Detta hade säkert inte varit något problem ifall det inte hade varit så att ifall datorerna var ändrade utifrån sin orignal konfigurering. Då återställer reperationsfirman datorn till orginal på kundens bekostnad.

Jag informerade om detta och killen blir helt tyst och vägrar sen att skicka in den. Jag tänker att han är orolig för sin hårddisk så jag förklarar att vi inte kollar på vad som finns på hårddisken samt att vi inte anmäler folk som har mp3 och film på den.

Killen är helt emot att skicka in datorn så jag försöker få honom att förstå att det är det enda sättet hans morderkort kommer att bli fixat.

Han säger då att problemet är att han bytt ut "vissa" delar på datorn och han inte har orginaldelarna kvar då han sålt dom på blocket..

Jag frågar lite roat vilka delar det rör sig om och ifall hans far (som stod för kontraktet) visste detta.. Killen börjar räkna upp.... Minnen, hårddisk, grafikkortet och ljudkortet..

Jag fnissar väl till lite och frågar... "så du har chassit och moderkortet?" varpå killen börjar grina och snyftar ut att han sålt chassit också.

Det hela slutade med att pappan fick köpa loss hela paketet plus att hem-pc firman vägrade att ge honom ett nytt kontrakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0