Som sagt, kundservice får många intressanta samtal.
Satt i kundtjänsten på ett stort kabelbolag när följande samtal kom in:
-Min tvättmaskin fungerar inte.
-Ehh
-Nej ni måste fixa
-Ja men vi är ditt företag för tv och bredband vi kan inte...
-Men fixa bara
-Du måste ringa till din hyresvärd och...
-Bra, och det måste fixas nu Hej.
En annan gång satt jag och letade i tiominuter efter en kunds personnummer och kundnr liknade inte det vi hade så jag frågade honom rakt ut om han verkligen var kund hos oss.
-Hos er? det vet jag inte, det stod ett telefonnummer under bredband här i katalogen.
-Ja ok.......men har du ingen faktura någonstans du kan kolla på då?
-*letar*....jo här.......tele2 bredband står det så de måste ju va rätt.
-Ja fast vi är ju inte tele2. Du måste ringa till dom för a.....
-DU MÅSTE VÄL KUNNA HJÄLPA MIG!!
-Nej, vi är två olika företag så det går tyvärr inte.
-Så du menar att jag måste ringa ett annat nummer för att få hjälp?
-Ja
-Det här ska tidningarna få höra!
-Min tvättmaskin fungerar inte.
-Ehh
-Nej ni måste fixa
-Ja men vi är ditt företag för tv och bredband vi kan inte...
-Men fixa bara
-Du måste ringa till din hyresvärd och...
-Bra, och det måste fixas nu Hej.
En annan gång satt jag och letade i tiominuter efter en kunds personnummer och kundnr liknade inte det vi hade så jag frågade honom rakt ut om han verkligen var kund hos oss.
-Hos er? det vet jag inte, det stod ett telefonnummer under bredband här i katalogen.
-Ja ok.......men har du ingen faktura någonstans du kan kolla på då?
-*letar*....jo här.......tele2 bredband står det så de måste ju va rätt.
-Ja fast vi är ju inte tele2. Du måste ringa till dom för a.....
-DU MÅSTE VÄL KUNNA HJÄLPA MIG!!
-Nej, vi är två olika företag så det går tyvärr inte.
-Så du menar att jag måste ringa ett annat nummer för att få hjälp?
-Ja
-Det här ska tidningarna få höra!
Kommentarer
Trackback